Home » Poradniki, Newsy, Informacje » Których suplementów diety naprawdę potrzebujesz?

Których suplementów diety naprawdę potrzebujesz?

Łykasz tabletki na porost włosów. Sięgasz po magiczne pigułki wzmacniające paznokcie. Stosujesz kapsułki, dzięki którym możesz pozbyć się nadmiaru kilogramów. Zażywasz środki na poprawę sprawności seksualnej. No tak… w końcu chcemy być idealni, piękni i młodzi na każdym kroku. Ale czy rzeczywiście potrzebujesz tych wszystkich wspomagaczy?

Z jednej strony cały czas jesteśmy bombardowani informacjami dotyczącymi coraz to nowszych właściwości suplementów diety. Z drugiej odzywają się głosy krytyków, że suplementacja nie jest w stanie zastąpić zdrowego odżywiania czy odpowiedniego trybu życia. Kogo więc słuchać?

Wsłuchaj się w potrzeby swojego organizmu

Tak na dobrą sprawę niewiele osób potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci suplementów. Większość witamin i minerałów znajdziemy w pożywieniu. Problem w tym, że nie da się z produktów spożywczych wycisnąć wszystkiego, co najlepsze. Niektóre witaminy są bardzo nietrwałe, inne – hamują wchłanianie niektórych minerałów lub nie są wchłaniane bez obecności jakiegoś pierwiastka. Efekt? Pojawiają się niedobory, które szybko dają o sobie znać.

Dlatego musisz dokładnie wsłuchać się w potrzeby organizmu, by móc szybko reagować. Bo to on wysyła Ci wyraźne sygnały, jeśli coś się dzieje. To on daje Ci znać, jeśli nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować.

Jakie suplementy mogą pomóc?

Istnieje szeroka grupa produktów, które mogą okazać się niezbędne w codziennej diecie. Prawda jest taka, że żyjemy w świecie narzucającym bardzo szybkie tempo.

Nie mamy czasu na przyrządzanie wartościowych posiłków, stąd te wszelkie problemy. Złe odżywianie bardzo szybko rzutuje na wiele aspektów życia. Staje się przyczyną problemów z masą ciała czy nawet ze sprawnością seksualną. Pojawiają się także zaparcia czy wzdęcia, które utrudniają normalne funkcjonowanie. Brak witamin i minerałów staje się powodem przedwczesnego starzenia, może też zwiększać ryzyko wielu chorób cywilizacyjnych. Suplementy diety pozwalają się przed tym bronić.

  • Bogactwo antyoksydantów

Jeśli już koniecznie chcemy stosować suplementację, warto sięgać po preparaty będące źródłem silnych antyoksydantów. Przeciwutleniacze to potężna broń przeciwko wolnym rodnikom, które nie tylko przyspieszają procesy starzenia, ale i zwiększają ryzyko chorób nowotworowych.

jagody-acai (2)

Łykając nawet jedną kapsułkę dziennie, dostarczasz organizmowi silnie skoncentrowaną dawkę antyoksydantów, której nie otrzyma podczas spożywania owoców znajdujących się na najwyższej pozycji w skali ORAC.

Nasze propozycje:

Likopen Plus

Granat

Jagoda Acai

 

  • Źródło NNKT

Niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe to samo zdrowie. Dobroczynne tłuszcze oddziałują korzystnie nie tylko na układ sercowo-naczyniowy, ale również na układ nerwowy. Wspomagają także proces odchudzania i wzmacniają odporność. Problem w tym, że niechętnie sięgamy po ryby – produkty stanowiące bardzo cenne ich źródło.

Alternatywą mogą okazać się suplementy diety, których głównym składnikiem jest pozyskiwany z ryb olej. Silnie skoncentrowana dawka sprawia, że już jedna kapsułka jest w stanie pokryć dzienne zapotrzebowanie na nienasycone kwasy tłuszczowe.

Nasze propozycje:

Olej z kryla

Olej z wątroby dorsza

Po suplementy powinny sięgać te osoby, które narażone są na poważne niedobory istotnych składników odżywczych. Szczególnie ważne jest to w przypadku osób starszych, kobiet w ciąży czy sportowców.

We wszystkim trzeba zachować umiar. Suplementy są potrzebne, jednak nie mogą zastąpić racjonalnej diety. Warto pamiętać, że ich zadaniem jest tylko działanie wspomagające i uzupełniające.

Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on FacebookEmail this to someone

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Opisane Składniki